ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Edycja

Imitujemy małą głębię ostrości na zdjęciu [wideo]

2013-12-29
2 komentarzy
35
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Imitujemy małą głębię ostrości na zdjęciu [wideo]
Zobaczcie, jak w Photoshopie profesjonalnie rozmyć określone partie zdjęcia, by uzyskać efekt małej głębi ostrości
Foto

Listki przysłony

Filtr rozmycia soczewkowego w Photoshopie CS5 umożliwia symulowanie rozmaitych geometrycznych kształtów, które widać przy rozmywaniu za pomocą szerokiego otworu przysłony. Jeżeli obiektyw Waszego aparatu ma tylko pięć listków przysłony, efekt rozmycia będzie przypominał bardziej pięciokątny kształt. Zwykłe rozmycie działa jednolicie, natomiast Filtr rozmycia soczewkowego umożliwia stworzenie rozmycia typowego dla przysłony, mającej od trzech do ośmiu listków.

Fotografując z bliska mały obiekt, ostrość najlepiej ustawić ręcznie, tak by kluczowe dla nas detale były najwyraźniejsze, a reszta kadru ładnie rozmyta. Efekt może skutecznie uwydatnić takie tło, które dopełnia kolorystycznie wyraźne detale i ściąga uwagę na najważniejsze elementy fotografii. Ustawienie ostrości w tego typu zdjęciach, może być trudne, szczególnie jeżeli fotografuje się ze względnie dużym otworem przysłony, np. f/4. Jednak nie martwcie się, jest jeszcze jeden sposób na otrzymanie takiego efektu. Można wykonać zdjęcie z przysłoną, powiedzmy, f/22, co umożliwi wyraźne uchwycenie całego zegarka, a małą głębię ostrości możemy wprowadzić na etapie edycji w Photoshopie.

W tutorialu pokażemy, jak symulować ten efekt za pomocą Photoshopa CS5 oraz Filtra rozmycia, który nadaje naturalnie wyglądające rozmycie, podobne do wywołanego przez zastosowanie małej głębi ostrości. Nadając rozmycie zdjęciu na oddzielnej warstwie, będziemy mogli ładnie zmieszać warstwę oryginalną z rozmytą, by uzyskać efekt przypominający zastosowanie szeroko otwartej przysłony. Za pomocą Gradientu, na masce precyzyjnie odsłonimy określony obszar warstwy wyraźnej, który pokaże najostrzejsze elementy. Dzięki temu nauczycie się, jak bawić się głębią ostrości bez potrzeby korzystania z bardzo jasnych obiektywów.

Zobacz film jak stworzyć efekt małej głębi ostrości

Symulowanie małej głębi ostrości - edycja krok po kroku

Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
1
Zdjęcie do edycji
Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
Dodajemy maskę
Otwieramy blur_before.jpg w Photoshopie. Idziemy
do: Okno>Warstwy, klikamy dwukrotnie na miniaturę
warstwy tła. Klikamy na znajdującą się u dołu palety
warstw ikonkę Dodaj maskę warstwy i obok zdjęcia
pojawia nam się miniatura białej maski.
Dodajemy maskę Otwieramy blur_before.jpg w Photoshopie. Idziemy do: Okno>Warstwy, klikamy dwukrotnie na miniaturę warstwy tła. Klikamy na znajdującą się u dołu palety warstw ikonkę Dodaj maskę warstwy i obok zdjęcia pojawia nam się miniatura białej maski.
2
Dodajemy maskę
Otwieramy blur_before.jpg w Photoshopie. Idziemy do: Okno>Warstwy, klikamy dwukrotnie na miniaturę warstwy tła. Klikamy na znajdującą się u dołu palety warstw ikonkę Dodaj maskę warstwy i obok zdjęcia pojawia nam się miniatura białej maski.
Ustawiamy Gradient
Z piórnika wybieramy narzędzie Gradient. Klikamy D,
by tło pierwszego i drugiego planu ustawiło się
na standardowe: białe i czarne. Klikamy na edytor
Gradientu i wybieramy Od pierwszego planu do tła.
Klikamy OK. Z paska opcji wybieramy Gradient linearny.
Ustawiamy Gradient Z piórnika wybieramy narzędzie Gradient. Klikamy D, by tło pierwszego i drugiego planu ustawiło się na standardowe: białe i czarne. Klikamy na edytor Gradientu i wybieramy Od pierwszego planu do tła. Klikamy OK. Z paska opcji wybieramy Gradient linearny.
3
Ustawiamy Gradient
Z piórnika wybieramy narzędzie Gradient. Klikamy D, by tło pierwszego i drugiego planu ustawiło się na standardowe: białe i czarne. Klikamy na edytor Gradientu i wybieramy Od pierwszego planu do tła. Klikamy OK. Z paska opcji wybieramy Gradient linearny.
Malujemy gradientem po masce
Malujemy z góry do dołu, by stworzyć biało czarny
gradient. Biały sprawia, że piksele pozostają bez
zmian, szary powoduje lekką ich przezroczystość, natomiast
czarny całkowicie je odkrywa. Sięgamy po pędzel,
Krycie ustawiamy na 24%, kolor pierwszego planu
na czarny. Malujemy po masce, by niektóre obszary
Malujemy gradientem po masce Malujemy z góry do dołu, by stworzyć biało czarny gradient. Biały sprawia, że piksele pozostają bez zmian, szary powoduje lekką ich przezroczystość, natomiast czarny całkowicie je odkrywa. Sięgamy po pędzel, Krycie ustawiamy na 24%, kolor pierwszego planu na czarny. Malujemy po masce, by niektóre obszary
4
Malujemy gradientem po masce
Malujemy z góry do dołu, by stworzyć biało czarny gradient. Biały sprawia, że piksele pozostają bez zmian, szary powoduje lekką ich przezroczystość, natomiast czarny całkowicie je odkrywa. Sięgamy po pędzel, Krycie ustawiamy na 24%, kolor pierwszego planu na czarny. Malujemy po masce, by niektóre obszary
Dodajemy rozmycie
Klikamy na warstwę ze zdjęciem, idziemy do Filtr>
Rozmycie>Rozmycie soczewkowe. Ustawiamy
suwaki na 0 i sprawdzamy, jak każdy z nich działa.
Po zaznaczeniu Szybciej, idziemy do Mapy głębi i z rozwijanego
menu wybieramy Maskę warstwy. Odhaczamy
Odwróć i ustawiamy Promień na 96. Maskowane rejony
staną się rozmyte.
Dodajemy rozmycie Klikamy na warstwę ze zdjęciem, idziemy do Filtr> Rozmycie>Rozmycie soczewkowe. Ustawiamy suwaki na 0 i sprawdzamy, jak każdy z nich działa. Po zaznaczeniu Szybciej, idziemy do Mapy głębi i z rozwijanego menu wybieramy Maskę warstwy. Odhaczamy Odwróć i ustawiamy Promień na 96. Maskowane rejony staną się rozmyte.
5
Dodajemy rozmycie
Klikamy na warstwę ze zdjęciem, idziemy do Filtr> Rozmycie>Rozmycie soczewkowe. Ustawiamy suwaki na 0 i sprawdzamy, jak każdy z nich działa. Po zaznaczeniu Szybciej, idziemy do Mapy głębi i z rozwijanego menu wybieramy Maskę warstwy. Odhaczamy Odwróć i ustawiamy Promień na 96. Maskowane rejony staną się rozmyte.
Podkreślamy jasności
Aby dodać mocne obszary jasności i ładne rozmycie,
ustawiamy Jasność na 27. By ograniczyć przepalenie
jasności podnosimy wartość Progowania do 235. Eksperymentujemy
ze zmianą kształtu soczewki na Kwadrat
(4), tworzy to spektakularny obszar jasności typowej
dla tego rodzaju rozmycia.
Podkreślamy jasności Aby dodać mocne obszary jasności i ładne rozmycie, ustawiamy Jasność na 27. By ograniczyć przepalenie jasności podnosimy wartość Progowania do 235. Eksperymentujemy ze zmianą kształtu soczewki na Kwadrat (4), tworzy to spektakularny obszar jasności typowej dla tego rodzaju rozmycia.
6
Podkreślamy jasności
Aby dodać mocne obszary jasności i ładne rozmycie, ustawiamy Jasność na 27. By ograniczyć przepalenie jasności podnosimy wartość Progowania do 235. Eksperymentujemy ze zmianą kształtu soczewki na Kwadrat (4), tworzy to spektakularny obszar jasności typowej dla tego rodzaju rozmycia.
Dodajemy ziarno
Żeby nieostre obrazy wyglądały tak, jakby zostały
rozmyte przez aparat, musimy podnieść wartość Szumu
do 2 px. Wybieramy Gaussowski, klikamy OK i mamy
naturalny efekt rozmycia. Nie potrzebujemy maski, gdyż
filtr już ją wykorzystał i nadał potrzebne efekty. Klikamy
Warstwa>Maska>Usuń.
Dodajemy ziarno Żeby nieostre obrazy wyglądały tak, jakby zostały rozmyte przez aparat, musimy podnieść wartość Szumu do 2 px. Wybieramy Gaussowski, klikamy OK i mamy naturalny efekt rozmycia. Nie potrzebujemy maski, gdyż filtr już ją wykorzystał i nadał potrzebne efekty. Klikamy Warstwa>Maska>Usuń.
7
Dodajemy ziarno
Żeby nieostre obrazy wyglądały tak, jakby zostały rozmyte przez aparat, musimy podnieść wartość Szumu do 2 px. Wybieramy Gaussowski, klikamy OK i mamy naturalny efekt rozmycia. Nie potrzebujemy maski, gdyż filtr już ją wykorzystał i nadał potrzebne efekty. Klikamy Warstwa>Maska>Usuń.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl