ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Edycja

Efekt polaroida w Photoshopie [wideo]

2013-11-03
2 komentarzy
26
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Efekt polaroida w Photoshopie [wideo]
Zobaczcie, jak stworzyć efekt polaroida w Photoshopie Elements. Nauczycie się mieszać tony indywidualnych kanałów kolorystycznych w celu osiągnięcia określonego charakteru zdjęcia
Foto

Poziomy w Photoshopie

Poziomy mają trzy suwaki kontrolne, które umożliwiają zmianę cieni, półtonów i jasności. Zmieniając parametry suwaków na kanale Zielonym, Czerwonym i Niebieskim, można urozmaicić kolory zdjęcia na dziewięć sposobów. Opcja ta bardzo przypomina funkcję Krzywej, którą możecie znaleźć w Photoshopie CS5.

Styl retro powrócił, a wraz z nim na nowo odżyły techniki z tamtych czasów, takie jak chociażby aparaty typu Polaroid. Polaroid umożliwiał cieszenie się zdjęciem już w chwilę po jego wykonaniu (co w czasach analogowych było powodem wielkiej radości!), taka natychmiastowa fotografia jest pełna uroku, ale niewolna od wad.

Wady te jednak można często przekuć w zalety, takie jak przyciągające oko żywe kolory czy charakterystyczne, klimatyczne niedoskonałości. Trochę podobne do zdjęć po cross procesie odrealniają rzeczywisty obiekt, dodając mu uroku. Dodatkowo na zdjęciach z Polaroida można było ujrzeć liczne artefakty oraz poszarpaną ramkę.

By wystylizować zdjęcie na fotografię polaroidową, możemy spróbować powalczyć z warstwą dopasowania Barwa/Nasycenie, zmienić dominującą barwę oraz nasycenie i jasność określonych kolorów. Taka droga jest w porządku, ale istnieje inna opcja, która umożliwi kreatywną zmianę poszczególnych kolorów. Mowa tutaj o Poziomach. Zazwyczaj korzysta się z nich do zmiany tonów zdjęcia, ale w tym wypadku wykorzystamy je do pomieszania konkretnych kanałów: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Działając na wymienionych kanałach jednocześnie, można skutecznie zmienić tony zdjęcia. Pracując na poziomach poszczególnych kolorów, będziecie mogli zmienić nie tylko kolor, ale i tony.

By wiarygodnie symulować efekt polaroida, pokażemy Wam, jak dodać stylową winietę i stworzyć poszarpaną ramkę.

Zobacz film jak nadać fotografii styl polaroida

Efekt polaroida - krok po kroku

Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik i zacznij je retuszować!
Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik i zacznij je retuszować!
1
Zdjęcie do edycji
Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik i zacznij je retuszować!
Otwieramy kanał czerwonyOtwieramy zdjęcie wejściowe, wybieramy Warstwa>Nowa warstwa dopasowania>Poziomy, klikamy OK. W rozwijanym menu zmieniamy RGB na Czerwony. Suwak podświetleń przesuwamy na 243, to rozjaśni czerwony. Czarny suwak cieni przesuwamy na 25, przyciemniając tym samym cienie. Redukuje to czerwoną tintę.
Otwieramy kanał czerwonyOtwieramy zdjęcie wejściowe, wybieramy Warstwa>Nowa warstwa dopasowania>Poziomy, klikamy OK. W rozwijanym menu zmieniamy RGB na Czerwony. Suwak podświetleń przesuwamy na 243, to rozjaśni czerwony. Czarny suwak cieni przesuwamy na 25, przyciemniając tym samym cienie. Redukuje to czerwoną tintę.
2
Otwieramy kanał czerwony
Otwieramy zdjęcie wejściowe, wybieramy Warstwa>Nowa warstwa dopasowania>Poziomy, klikamy OK. W rozwijanym menu zmieniamy RGB na Czerwony. Suwak podświetleń przesuwamy na 243, to rozjaśni czerwony. Czarny suwak cieni przesuwamy na 25, przyciemniając tym samym cienie. Redukuje to czerwoną tintę.
Poprawiamy zielenieZ rozwijanego menu wybieramy Zielenie. Łapiemy za czarny suwak cieni i przesuwamy go do 14, co przyciemni cienie w kanale Zielonym. Rozjaśniamy teraz jasności, przesuwając biały suwak na 223. Przyciemniamy półtony, przesuwając szary suwak na 0,87. Zdjęcie przypomina fotografię po cross procesie.
Poprawiamy zielenieZ rozwijanego menu wybieramy Zielenie. Łapiemy za czarny suwak cieni i przesuwamy go do 14, co przyciemni cienie w kanale Zielonym. Rozjaśniamy teraz jasności, przesuwając biały suwak na 223. Przyciemniamy półtony, przesuwając szary suwak na 0,87. Zdjęcie przypomina fotografię po cross procesie.
3
Poprawiamy zielenie
Z rozwijanego menu wybieramy Zielenie. Łapiemy za czarny suwak cieni i przesuwamy go do 14, co przyciemni cienie w kanale Zielonym. Rozjaśniamy teraz jasności, przesuwając biały suwak na 223. Przyciemniamy półtony, przesuwając szary suwak na 0,87. Zdjęcie przypomina fotografię po cross procesie.
Poprawiamy błękitPrzełączamy się na kanał Niebieski i czarny suwak przesuwamy na 26, półtony na 0,81, a światła na 250. Klikamy OK. Żółcie są teraz żywsze, tony mocno wyróżniają się w zdjęciu. Klikamy na ikonkę Oka przy Warstwie dopasowania poziomy i patrzymy na wersje przed i po poprawkach.
Poprawiamy błękitPrzełączamy się na kanał Niebieski i czarny suwak przesuwamy na 26, półtony na 0,81, a światła na 250. Klikamy OK. Żółcie są teraz żywsze, tony mocno wyróżniają się w zdjęciu. Klikamy na ikonkę Oka przy Warstwie dopasowania poziomy i patrzymy na wersje przed i po poprawkach.
4
Poprawiamy błękit
Przełączamy się na kanał Niebieski i czarny suwak przesuwamy na 26, półtony na 0,81, a światła na 250. Klikamy OK. Żółcie są teraz żywsze, tony mocno wyróżniają się w zdjęciu. Klikamy na ikonkę Oka przy Warstwie dopasowania poziomy i patrzymy na wersje przed i po poprawkach.
Dodajemy winietęKlikamy na ikonę Stwórz nową warstwę i sięgamy po Gradient. Wybieramy gradient kołowy, klikamy na podgląd gradientu, ustawiamy od pierwszego planu do tła. Mieszanie Warstwy 1 ustawiamy na Mnożenie, krycie redukujemy do 50%. Rysujemy gradient od środka do krawędzi zdjęcia.
Dodajemy winietęKlikamy na ikonę Stwórz nową warstwę i sięgamy po Gradient. Wybieramy gradient kołowy, klikamy na podgląd gradientu, ustawiamy od pierwszego planu do tła. Mieszanie Warstwy 1 ustawiamy na Mnożenie, krycie redukujemy do 50%. Rysujemy gradient od środka do krawędzi zdjęcia.
5
Dodajemy winietę
Klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę i sięgamy po Gradient. Wybieramy gradient kołowy, klikamy na podgląd gradientu, ustawiamy od pierwszego planu do tła. Mieszanie Warstwy 1 ustawiamy na Mnożenie, krycie redukujemy do 50%. Rysujemy gradient od środka do krawędzi zdjęcia.
Tworzymy poszarpaną ramkęKlikamy na ikonę Stwórz nową warstwę i sięgamy po Pędzel. Wybieramy Oil Heavy Flow Dry Edges. Wciskamy D, następnie X i przytrzymując Shift, klikamy na każdy z czterech rogów zdjęcia, rysując w ten sposób prostą ramkę. To imitacja poszarpanej ramki typowej dla zdjęć z polaroida.
Tworzymy poszarpaną ramkęKlikamy na ikonę Stwórz nową warstwę i sięgamy po Pędzel. Wybieramy Oil Heavy Flow Dry Edges. Wciskamy D, następnie X i przytrzymując Shift, klikamy na każdy z czterech rogów zdjęcia, rysując w ten sposób prostą ramkę. To imitacja poszarpanej ramki typowej dla zdjęć z polaroida.
6
Tworzymy poszarpaną ramkę
Klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę i sięgamy po Pędzel. Wybieramy Oil Heavy Flow Dry Edges. Wciskamy D, następnie X i przytrzymując Shift, klikamy na każdy z czterech rogów zdjęcia, rysując w ten sposób prostą ramkę. To imitacja poszarpanej ramki typowej dla zdjęć z polaroida.
Efekt negatywuKopiujemy warstwę tła. Przesuwamy kopię na górę palety warstw. Klikamy Ctrl+I. Przytrzymując Ctrl, klikamy na Warstwę 2, by zaznaczyć ramkę. Klikamy na Zaznacz>Odwrotność. Klikamy na kopię Warstwy tła i wybieramy Edycja>Wytnij, krycie 20%.
Efekt negatywuKopiujemy warstwę tła. Przesuwamy kopię na górę palety warstw. Klikamy Ctrl+I. Przytrzymując Ctrl, klikamy na Warstwę 2, by zaznaczyć ramkę. Klikamy na Zaznacz>Odwrotność. Klikamy na kopię Warstwy tła i wybieramy Edycja>Wytnij, krycie 20%.
7
Efekt negatywu
Kopiujemy warstwę tła. Przesuwamy kopię na górę palety warstw. Klikamy Ctrl+I. Przytrzymując Ctrl, klikamy na Warstwę 2, by zaznaczyć ramkę. Klikamy na Zaznacz>Odwrotność. Klikamy na kopię Warstwy tła i wybieramy Edycja>Wytnij, krycie 20%.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl